Saturday, October 22, 2005

firefox

همانطور که می دانید برنامه های متفاوتی برای جستجو در اینترنت وجود دارد که یکی از اینها مرورگر محبوب فایرفاکس است
فایرفاکس همانند لینوکس یک برنامه اوپن سورس است و برای اولین بار در لینوکس استفاده گردید ولی بعد ها برای ویندوز هم منتشر شد و چون مثل لینوکس کدهای آن در اختیار همگان قرار دارد به زودی به یکی از بهترین مرور گرها تبدیل شد مرور گری که دارای امنیت بالایی است و از لابه لای آن ویروس و یا کرم و یا اسب های تراوا وارد نمیشود به خبر زیر توجه کنید فکر می کنم به درد بخورد

همزمان با فراررسيدن اولين سالگرد معرفي مرورگر فايرفاکس، شمار دفعاتي که کاربران اينترنت اين نرم‌افزار را دانلود کرده‌اند از 100 ميليون گذشت.

مرورگر فايرفاکس رسما در نوامبر 2004 معرفي شد. از آن زمان تاکنون اين مرورگر به سرعت به دومين مرورگر محبوب کاربران اينترنت تبديل شده است.

بنياد موزيلا، توسعه دهنده اين نرم‌افزار اين رکورد جديد را به کاربران عضو گروه ترويج فايرفاکس در اينترنت تبريک گفت.

آسا داتلر، يک رابط "جامعه‌ ترويج فايرفاکس" گفت : تشکل 100 هزار نفري برنامه نويسان، آزمايش‌کنندگان و بازارياب‌هاي فايرفاکس مفهوم مرورگري وب را از نو تعريف کرده‌اند و همين واقعيت است که نشان مي‌دهد چرا هر هفته ميليون‌ها کاربر جديد به طيف مصرف‌کنندگان اين نرم‌افزار مي‌پيوندند.

وي افزود: جامعه کاربران فايرفاکس همزمان با انتشار رسمي نسخه 1.5 اين مرورگر در ماه نوامبر، صد ميليون دانلود بعدي را هدف قرار داده است



شركت ScanIT كه در زمينه امنيت شبكه و اينترنت تحقيق مي‌كند، در تازه‌ترين گزارش خود اعلام نموده است كه اينترنت اكسپلورر ناامن‌ترين مرورگر اينترنتي است. بر اساس اين گزارش اغلب كاربراني كه از فايرفاكس استفاده كرده‌اند، اينترنت اكسپلورر را "ناامن" توصيف نموده‌اند.
ScanIT طي يك بررسي آسيب‌پذيري‌هاي مرورگرهاي IE، Mozilla و Opera را بررسي نمود و تعداد حفره‌هاي امنيتي كه در طي سال براي هريك از مرورگرها پيدا شد و مدت زماني كه براي رفع آن ايراد زمان صرف شد را محاسبه كرد. حاصل اين محاسبات نشان داد كه IE در 98 درصد از اوقات در سال 2004 ناامن بوده است. چنانچه به نتايج اين بررسي‌ها علاقمند هستيد مي‌توانيد فهرست كامل آن را از اينجا مطالعه كنيد.

.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Web Counter
Hit Counter
web counter